Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2010

I LOVE FACEBOOK

Κάποτε ήθελα να γράψω ένα κειμενάκι σχετικά με το Facebook. Η σημερινή εκπομπή του Κουτιού της Πανδώρας για το Facebook με τσίγκλισε. Μου δωσε την αφορμή να θέλω να γράψω κάτι για αυτό. Με το που είδα την εκπομπή φοβήθηκα ότι κάποιος από το Facebook θα μου πηδήξει τις κόρες που δεν έχω, θα με περιμένουν δολοφόνοι έξω απ τη δουλεία μου, θα πυρποληθεί το αμάξι μου και οι διαφημιστικές θα χτυπούν τα κουδούνια του σπιτιού μου αέναα. Παρακολουθώντας την εκπομπή  λοιπόν, ένιωσα ότι πήγε να μου περάσει μια γνώμη όπου δεν δείχνει και την άλλη όψη του νομίσματος που κατά τη γνώμη μου καθώς και πολλών άλλων είναι και η πιο σημαντική. Αυτό που προβλήθηκε σήμερα ήταν με λίγα λόγια ένα παραλήρημα σχεδόν προπαγανδιστικό ότι το Facebook φταίει για όλα. Άραγε φταίει?

 Οι καλεσμένοι που ήρθαν να μιλήσουν στην εκπομπή οι μισοί δεν είχαν ασχοληθεί ποτέ με το FB ενεργά και οι υπόλοιποι με εξαίρεση τη Λίζα Δουκακάρου, το είχαν καθαρά ως διαφημιστικό εργαλείο για τη δουλειά τους. Κι όταν λέω να ασχοληθούν ενεργά εννοώ όχι να μπεις στη σελίδα σου μια φορά το τρίμηνο να χαζέψεις, εννοώ να το βάλεις στην καθημερινότητα σου να μιλήσεις να γράψεις τη χαζομάρα σου, να γελάσεις, να δεις ειδήσεις από φίλους που ζουν στο εξωτερικό, να δεις φωτογραφίες, να παίξεις ένα χαζοπαίχνιδο, οτιδήποτε. Δεν κάλεσαν κάποιον σαν εμένα να πω την άποψη μου που ασχολούμαι με το Facebook σχεδόν καθημερινά, όπως κάνουν και οι πάρα πολλοί που το χρησιμοποιούν. Πως μπορείς να κάνεις μια εκπομπή για κάτι που ουσιαστικά δεν το ξέρεις. 

Κάλεσαν κόσμο να πει την αντικειμενική του άποψη. Τι να μου πει η τάδε καλεσμένη που δεν έχει καν σελίδα. Να ακούσω την άποψη της ότι δεν της αρέσει? Είναι σαν να λες δε μ αρέσει η Κοκα κόλα ενώ δεν έχεις πιει ποτέ σου. Να έβαζε καθημερινά άτομα να μιλήσουν που το χρησιμοποιούν και όχι μια γκομενίτσα που κάθεται με πλάτη να μου πει ότι μια φορά έβγαλε τα βυζιά της on line επειδή ενας μαλάκας ανώμαλος της το ζήτησε και όχι στο FB κι ολας. Τι καλλιέργεια Φεισμπουκοφοβίας και Ιντερνετοφοβίας γενικότερα είναι αυτή. Ναι συμφωνώ. Υπάρχουν μαλάκες υπάρχουν ανώμαλοι υπάρχουν χίλιοι δύο μέσα στο διαδίκτυο. Πρέπει να είσαι προσεκτικός. Αλλά και στο δρόμο υπάρχουν αυτά και στα μαγαζιά και στα μπαράκια και παντού. Αν στην πέσει ένας ανώμαλος σε μπαράκι τι πρέπει να γίνει να μην πηγαίνουμε στα μπαράκια? 

Επίσης επειδή το ένιωσα και αυτό δεν γουστάρω να μου πλασάρουν ότι επειδή ασχολούμαι με την επικοινωνία ΚΑΙ μέσω υπολογιστή δεν έχω προσωπική ζωή. Δεν είμαι κανένα υπέρβαρο νερντ με γυαλιά και σπυριά που κάθεται πίσω από την οθόνη του υπολογιστή. Είμαι ένας άνθρωπος που προσπαθώ να ρουφήξω από την ζωή σε οποιαδήποτε μορφή της όσα περισσότερα μπορώ. Βγαίνω έξω πάω παντού, μιλάω με κόσμο, διαβάζω, κάνω αθλητισμό, και άλλα πολλά. Έχω φίλους που τους αγαπάω τους βλέπω συχνά εκτός FB. Έχω και φίλους που τους γνώρισα μέσω FB και τους αγαπάω εξίσου. Έχω κάνει σχέσεις μέσα από το FB έχω ερωτευθεί ,απογοητευθεί, αγαπήσει, απορριφθεί. Έχω συναντήσει συμμαθητές μου που τους είχα χάσει για 17 χρόνια. Έχω δει φωτογραφίες δικές μου από φίλους που δεν είχα δει ποτέ μου. Μου δόθηκε η δυνατότητα να γράψω τις απόψεις μου σε ένα τοίχο που θα δουν όλοι όσοι μ ενδιαφέρουν, να επικροτηθώ, να διαφωνήσω να ανταλλάξω απόψεις γενικά. Να μάθω πράγματα μέσα από αυτές να αναθεωρήσω, να σκεφτώ. Μου δόθηκαν ερεθίσματα να δημιουργήσω και το πιο σημαντικό. Να κάτσω να γράψω. Που δεν το έκανα ποτέ μου. Αναρωτήθηκε κανείς πριν βγουν τα κινητά ότι πολύ σπάνια καθόμασταν και γράφαμε? Τώρα σε απασχολεί και η ορθογραφία σου που μπορεί σε κάποιους να φαίνεται ίσως ασήμαντο, αλλά είναι ρε πούστη μου ένα συν. Και δεν είναι ότι δεν μιλάω και δεν έχω συναναστροφές εκτός υπολογιστή. Δόξα το Θεό έχω βγει και έχω μιλήσει τόσο πολύ και με τόσους ανθρώπους για δυό ζωές τουλάχιστον. Αλλά το να τα γράφεις είναι κάτι άλλο. 

Τώρα λοιπόν στα 37 μου με αφορμή το FB έχω ξεκινήσει να γράφω. Κείμενα, ατάκες, στίχους, αστεία και σοβαρά πράγματα που ποτέ μου δεν φαντάστηκα ότι θα το κάνω. Ένα βήμα που μπορώ να φωνάξω. Και γεμίζω. Μπορείς να μου πει κανείς κάτι αρνητικό γι αυτό? Η μήπως μπορείς να πεις σε ένα παντρεμένο ερωτευμένο ζευγάρι και στα παιδάκια τους που γνωριστήκαν μέσω FB ότι το FB είναι μια παπαριά και μισή? Στην εκπομπή αυτή ήθελαν να περάσουν το μήνυμα GET A LIFE. Αυτοί που γνωρίστηκαν μέσω FB φίλοι μου για καλή τους τύχη κι εγώ επίσης έχουμε LIFE επειδή δεν ακούμε κάποιους που με ευκολία αφορίζουν κάθε τι καινούργιο. Θα μου πείτε ότι ίσως η εκπομπή ήθελε αναδείξει τα αρνητικά του FB. Μη μου πείτε ότι θα το κάνει και για τα θετικά? Δεν νομίζω αλλά επειδή είμαι ανοιχτόμυαλος τύπος θα περιμένω.


Δεν έκαναν αυτό όμως. Ουσιαστικά το θέμα της εκπομπής ήταν γενικό περί των προφυλάξεων που πρέπει να έχουμε σε σχέση με το ίντερνετ, που και βέβαια συμφωνώ ότι πρέπει να υπάρχουν. Αλλά αυτό είναι στο χέρι του καθενός να το ζυγίσει και να μάθει ότι πρέπει να προσέχει γενικά. Όταν σου λένε μην τρέχεις με το αμάξι και εσύ πας και σκοτώνεσαι, δεν φταίει το αμάξι. Εσύ φταις που ήσουν μαλάκας κι έτρεχες. Κάθε πράγμα έχει τα θετικά του και τ αρνητικά του. Μπορεί να κάνει καλό η και κακό. Μέχρι και αυτά που δεν φαντάζεσαι. Και τα πορτοκάλια ας πούμε είναι θρεπτικά αλλά άμα φας ένα τριαξονικό θα σε πιάσει κόψιμο. Παν μέτρον άριστον λοιπόν. Οι αφορισμοί και οι στοχευμένες κατευθύνσεις δεν κάνουν καλό και άνθρωποι με μια υποτυπώδη σκέψη το ξέρουν αυτό. Δεν πρέπει όλα να τα βάζουμε σε ένα καζάνι. Δεν φταίει το Facebook για την αποξένωση, την ανωμαλία και τη γενικότερη παρακμή της κοινωνίας. Μη το βαφτίζετε σε αυτό. Μπορείς να ξεχωρίσεις και να επιλέξεις πως να το χρησιμοποιήσεις. Αν είσαι τόσο καμένος και ζεις εκεί μέσα κάνοντας φανταστικούς φίλους δεν φταίει αυτό. Φταίει ο κάλος που έχεις στο κεφάλι. Μάθε και επέλεξε τι είναι καλό να πάρεις από κάθε τι που συναντάς κι ας είναι και σκατά. Μέχρι και τα σκατά είναι χρήσιμα για λίπασμα. Μην τα φας λοιπόν. Χρησιμοποίησε τα για καλό. Ήμαρτον πια. Δεν μπορώ να ακούω άλλο τους τηλεοπτικούς μπαμπούλες να μου λένε ότι στο FB θα με πηδήξει ο αράπης ούτε να συμμεριστώ την άποψη των ατόμων που δεν το χρησιμοποίησαν ενεργά ποτέ ότι είναι ένα άχρηστο πράγμα. I love Facebook. Για την ώρα...


6 σχόλια:

mahler76 είπε...

μπορεί να μην είναι και ο Σατανάς αλλά προσωπικά βλέπω κόσμο πολύ περισσότερο να τσακώνεται, ψωνίζεται, παρεξηγιέται μέσα από αυτό παρά να κάνει κάτι καλό. Φυσικά όπως και κάθε τι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και εποικοδομητικά αν και δεν έχω παρά ελάχιστους να το καταφέρνουν. Προσωπικά αν και δεν είχα ποτέ δεν μπορώ να βρώ κάποια χρησιμότητα.

Laburdius είπε...

mahler76 η αλήθεια είναι ότι λίγος κόσμος το χρησιμοποιεί εποικοδομητικά. Και όντως έχουν υπάρξει παρεξηγήσεις και πολλά άλλα γιατί λειτουργεί και ως ''ρουφιάνος''. Αν δεν έχεις να κρύψεις κάτι δεν έχεις να φοβάσαι. Για τους λόγους που εξηγώ πιο πάνω δεν νομίζω να έχεις αμφιβολία γιατί το χρησιμοποιώ εγώ. Θα μου πείς οτι μπορείς να βρείς τα ίδια συναισθήματα χωρίς να το έχεις αυτό. Ναι αλλά σε ίσως γινόταν με παραπάνω κόπο, ίσως τυχαία, ισως και ποτέ. Ο καθένας κάνει τις επιλογές του και αποφασίζει να διαλέξει αυτό που τον γεμίζει. Μπορεί κάποια στιγμή να μην ασχολούμαι καθόλου. Οταν θα σταματήσει να μου προσφέρει κάτι. Εσύ δεν έχεις απ ότι μου λές. Αν ασχοληθείς ποτέ και δεν βρείς τίποτα που να σου προσφέρει ξαναμιλάμε. Μπορεί και να μην σου προσφέρει πραγματικά γιατί είμαστε διαφορετικοί ανθρωποι γενικά και ο κάθε ένας μας καλύπτεται με διαφορετικά πράγματα. Φιλικά. Πανος.

stathis είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
stathis είπε...

Αγαπητέ Πάνο, διάβασα την ανάρτηση σου και θα ήθελα να πω και εγώ τη γνώμη μου. Αρχικά να πω ότι είμαι 22 χρονών (τα μισά από σένα, χωρίς παρεξήγηση) αλλά ποτέ δεν ένιωσα την πραγματική ανάγκη του facebook. Αλλά κάτσε να στα πω από την αρχή.
Είχα κάνει fb πριν 2 χρόνια για ένα συγκεκριμένο παιχνίδι(who has the biggest brain ή κάτι τέτοιο)επειδή δουλευα σε Internet cafe Και βαριόμουν. Πολύ σπάνια να κάτσω να δω φωτογραφίες και σχόλια, είτε των κολλητών μου φίλων είτε απλά γνωστών. Ποτέ δεν έβαλα φωτογραφία. Ποτέ δεν έκανα κάποιον φίλο/η επειδή είχε μεγάλα βυζιά ή ωραίο αυτοκίνητο. Το fb επομένως, για μένα είναι άχρηστο.
Αυτό που είδα όσο περιηγήθηκα στο fb είναι ότι ο καθένας ικανοποιούσε το ναρκισσιστικό του εγώ. Τίποτα παραπάνω. Για παράδειγμα βγαίναν έξω για καφέ στις 5 το απόγευμα και στις 7 είχε φωτογραφίες στο fb από την καφετέρια. Το οποίο είναι γελοίο.Κάνανε τεστ(πόσο όμορφος είσαι, σε ποιον ηθοποιό μοιάζεις, πόσο gay είσαι), παίζανε παιχνίδια αλλά μέχρι εκεί.
150 άτομα που είχα φίλους στο fb κανείς μα κανείς δεν το χρησιμοποιούσε επικοδομητικά. Ότι μπορεί να γίνει επικοδομητικό μπορεί. Αλλά δεν γίνεται.
Και πίστεψε με, το fb δεν είναι φτιαγμένο για προώθηση δουλειάς, η ανάδειξη ενός έργου. Γιατί πολύ απλά, δεν ξέρω αν το ξέρεις, όταν μια οποιαδήποτε εταιρία κλείσει συμφωνία με το fb, κάνει λες και κατέκτησε τον κόσμο. Το fb έχει πιο πολλές φωτογραφίες και από τη CIA. Ότι κάνεις (παίζεις παιχνίδια, κάνεις τέστ), αυτά τα παίρνουν οι εταιρίες,σαν δημοσκόπηση και σου πλασάρουν διαφημίσεις ή φτιάχνουν τα προιόντα τους βάση με τις προτιμήσεις σου.
Επίσης δεν ξέρω τι κάνουν τα άτομα της ηλικίας 35-45, αλλά εγώ βλέπω τη νεολαία 15-25 να ασχολείται αποκλειστικά με το fb και να σχολιάζουν και να βάζουν φωτος ασπρόμαυρες δήθεν σοφιστικέ κτλ.
Τώρα όσον αφορά την εκπομπή το κουτί της πανδώρας, την είδα και η προσωπική μου άποψη είναι ότι το έπιασε λάθος. Βέβαια υπάρχει αυτός ο κίνδυνος, που υπάρχει παντού, αλλά το fb είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο το οποίο το χουμε περάσει στο ντούκου. Είναι στυγνή παρακολούθησημ, με την άδεια σου πάντα, και μετά λέμε γιατί βάζουν κάμερες στο δρόμο. Αφού εμείς δεν έχουμε την ελάχιστη αξιοπρέπεια και θέληση να προστατέψουμε τα προσωπικά μας δεδομένα από τον οποιοδήποτε, τα πλασσάρουμε στη φάτσα του καθένα(ανώμαλου η μη)χωρίς δεύτερη σκέψη.

PS. Ευτυχώς, προχτές βρήκα το Link για μόνιμη διαγραφή του fb. δεν ξέρω καν που ήταν κρυμμένο. Από άλλη σελίδα το βρήκα.Τώρα νιώθω ελέυθερος και πιο έξυπνος.

Ελπίζω να μη σε κούρασα.

stathis είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
stathis είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...